18 Ogos 2009

Ya ALLAH....Ya ALLAH....

Diri ini banyak berdosa padaMu...
Diri ini telah hanyut dengan nafsu dunia yang penuh kepura-puraan...
Diri ini telah leka dalam mengejar arus dunia...
Dan diri ini juga pernah terlupa mengucapkan syukur di atas segala nikmat kurniaanMu....

Maafkanku, Ya ALLAH...
Aku benar-benar khilaf....
Aku benar-benar alpa....
Aku benar-benar takut,
Takut pada azabMu...
Terimalah taubatku, Ya ALLAH....

Sesungguhnya aku tidak reti bersyukur atas segalanya...
Kini baruku sedar....
Butir-butir airmata menitis mengenangkan betapa jahilnya aku selama ini...
Ampunkan aku, Ya ALLAH...

Aku terlalu jahil...
Aku terlalu naif...
Aku tidak pernah menghargai cintaMu padaku...
Ya ALLAH...
Betapa berdosanya aku padaMu...
Ampunkan salah dan khilafku selama ini, Ya ILLAHI...

Ya ALLAH, pemilik nyawaku...
Aku rela segala qada' dan qadarMu...
Jika hari ini adalah hari terakhirku....
Kau temukanlah aku dengan redhaMu...
Aku pasrah atas segalanya yang Kau telah tentukan untukku...
Kerna hanya Kau satu-satunya tahu yang terbaik buat hambaMu...

Jika perjuanganku di dunia ini masih diperlukan....
Kau bimbinglah aku agar aku tidak terjerumus kembali seperti dulu..
Sesungguhnya aku terlalu lemah....
Kuatkanlah imanku, Ya ALLAH....
Lindungilah aku dari putus asa yang bisa meruntuhkan kepercayaanku terhadapMu..


Mulai saat ini...
Aku berjanji padaMu, Ya ALLAH...
Aku akan mencuba sedaya upayaku menjadi seperti mawar berduri yang mekar di taman larangan...
Hanya dengan izinMu, aku dimiliki oleh seorang hamba yang bergelar suami...
Hanya dengan izin dan keredhaanMu,
Kebahagiaanku kekal abadi hingga ke akhir hayat....InsyaAllah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan