14 Mac 2010

asam pedas + i city

Salam sayang dan salam ukhwah buat teman-teman sekalian. Dah lebih 4 minggu aku tak mengUpdate aku punya blog ni. Almaklumlah dah namanya pun student, so mesti la sibuk dengan assingment dan test. Kalau teman-teman ingin tahu, aku baru ja selesai test 1 untuk semua subjek. Baru hujung minggu ni aku dapat menarik nafas lega seketika setelah bertungkus lumus memerah otak untuk test 1 yang amat mencabar minda dan otak aku. Huh....alhamdullillah aku dah berjaya lepasinya dan kini bertawakal ajelah menunggu resultnyerrr..ngee~
Hari ni, hari sabtu yang amat bessssttt skali. Sebab ape????sebab..makcik aku datang ke rumah sewa aku. Nak taw sebab ape dia sanggup turun dari Cheras ke Shah Alam ni????kerane...hehe..beliau telah memasak sejenis masakan yang dah lama aku kempunan nak makan tapi tak reti nak masak sendiri. Opppssss...terkantoi plak..haha..Lauk spesel yang beliau masakkan adalah asam pedas melaka yang spesel yang lain pernah aku rasa seumur hidup. Ada satu bahan yang beliau masukkan ke dalam asam pedas itu yang telah memelikkan aku; iaitu rempah ikan. Mungkin bagi orang Melaka, itu tidak menjadi kepelikan bagi diorang tapi bagi orang utara piooorrrr macam aku nih, agaklah pelik apabila masak asam pedas beramuankan rempah ikan. Tapi..fuhhhh memang sedap...menjilat jari. Sampai licin pinggan aku walaupun kuah hampir seperigi aku letak (metafora je beb).
Pada malam hari plak, ktorang melawat i city yang terletak berdekatan dengan rumah sewaku ini. Pergggghhhh memg besssttt ar.. Walaupun ni kali kedua aku menjejakkan kaki di i city tuh...aku tetap jadi macam jakun bila tengok keindahan lampu2 yang mencerahkan sepelosok i city tuh. Memang cannnnnttttiiikkkk bangat la...rugi sape2 yang dok berdekatan dengan seksyen 7 ini tak pergi lagi i city tuh. At least dapat mereleasekan tensen stady. Nak taw cantek ka tak cantek ka i city tuh..ha..tuuuddiiiaaa aku sediakan gambaq untuk tontonan umum. gerenti lepas hampa tengok gambaq ni terliuq nak p gak kn????ngee~

1 ulasan:

  1. salam...nadia....
    klu kat mlake kt xpggl 2 asm pedas...
    tp...masak kuah asam...len tau masak kuah asam ngan asm pedas...slalu masak kuah asam lbh sdap buh ikn tenggiri...bru rse kick~

    BalasPadam