17 Mei 2011

first day Intern

Assalammualaikum w.r.t buat teman2 tersayang~

First day for my intern~
Semalam merupakan hari first masuk kerja. Ketaq yang teramat sangat tatau nak habaq. Tapi, alhamdullilah akhirnya semua berjalan lancar sehinggalah 4.45 petang. Opss terlupa nak bgtaw, working hours for my company is 8.15 a.m until 4.45 p.m..ada jeles tak??hahaha..
Alhamdullilah jugak sebab dapat bekerja di bawah En.Bee Wan yang amat2 baik. Teringat kata-kata beliau, 'hang ni nadia, kena cari pakwe time belajaq..cari 2 3 orang pun takpa.Buat sparepart sebab bila nanti dah keja memang susah dah nk cari pakwe.Membujang la hang sebab semua engineer2 muda kat sini kawen muda'. opssss betoi ka macam tu??adoiyaiiii..tak kawen la macam ni..

Selain tu, tercapai jugak hasrat nak keja dalam plant sebab lepas ni tiap2 hari akan masuk plant. Even plant tu tak la sebesaq plant Petronas, Exxon Mobile tapi best sebab boleh belajar for da whole process. Sembang punya sembang, trlupa nak habaq nama company..


Inilah company sy tu. Pernah nampak tak logo ni kt mana2???haaa...kat ubat vitamin yang ada kt farmasi kan??betol la tuh..tapi CCM kat vitamin dan ubat2 tu adalah division pharmaceutical..CCM ni ada tiga division iaitu pharmaceutical, chemical dan jugak fertilizer. Sy bekerja di bawah CCM chemical. Stop sampai disini~daaa...as salam~



p/s: saket kepala tak ilang lagi lepas menelaah process flow diagram yang plant manager bagi semalam. Selama seminggu ni, terpaksa memahami setiap flow process for calcium nitrate plant...huhuhu...chaiyok2!!


1 ulasan:

  1. Assalamualaikum Mira.

    Hai. Saya Izarina, 3rd year Applied Chemistry student from Universiti Malaya. Actually, saya terjumpa blog awak masa search placement utk internship saya. Luckily, I found your blog! :D Actually, saya ada jugak survey placement intern kat CCM ni. Saya nak try apply CCM Pharmaceutical Bangi. So, kalau Cik Mira tak kisah. Saya ada few questions :D

    1. Kalau awak sudi cerita sikit2 working experience as intern kat sana, saya sangat2 berminat nak tahu. Especially how the working vibes kat sana, the facilities, the surrounding. Mereka terima intern student drpd course apa selalunya?
    2. Berapa lama Cik Mira intern kat situ?
    3. CCM company ada beri allowance tak untuk intern?

    Saya berharap2 sangat Cik dapat reply comment saya :D Terima kasih! :D

    BalasPadam