3 Ogos 2011

edisi ramadhan: day 3

Assalammualaikum w.r.t akak-akak,abang-abang,adek-adek yang sedang gigih berpuasa tuuu.

Hari ketiga menikmati puasa sebagai trainee.*macam diari ramadhan pulak*.sumpah aku cakap,tiga hari berturut-turut ni,mulut aku ni tak berhenti-henti menguap.dengan penuh perasaan pulak tuh.siap bersepah airmata kat meja office aku ni.tapi,disebabkan aku ni pekerja yang berdedikasi yang boleh menang award setiap tahun, *dedikasi la sangat*rabak jugak la mata aku ni tahan ngantok.tapi,seperti biasa la kan.dalam dok tahan-tahan pun,tak tertahan jugak.dan akhirnya,aku terlelap sampaikan secara tetiba ada orang datang pulas telinga aku.ohhh makk aii,rupanya encek bos punya kerja.langsung hilang terus kesan mengantok tadi.u are owesome la encek bos.hahahaha.*padahal kaber malu.sumpah malu gilaaa time tu*.nasib baek encek bos tersangat-sangat baek.huh.kalau bukan encek bos yang jadi bos aku,memang confirm la kan aku kena berdiri depan meja dia sambil kepala tertunduk-tunduk macam banduan nak kena hukum pancung dan dia pulak membebel-bebel dari huruf A sampai Z.huuuuuu.sorry ye bos.nama pun Tertido kan.bukannya sengaja pun.






Minggu ramadhan ni,masa berjalan tersangat-sangatlah slow mellow weyh.korang ada rasa tak?seyes,boleh dikatakan setiap minit mata aku mesti dok usya jam.kadang-kadang sekali usha,macam jarum jam tu tak bergerak langsung.oh mannn!!sungguh memilukan taw tak.sebelum-sebelum ni,kejap aje masa berlalu.tup.tup dah sampai hujung minggu.tup.tup dah tiga bulan aku menyemak kat CCM ni.tapi bila stat aje bulan ramadhan nak tunggu jam 4.45 petang,walllaweyhh memang menguji kesabaran dan keazaman aku betoi.huh.kalau dulu sebelum puasa,kononnya nak tunjuk kat encek bos betapa gigihnya aku ni,sanggup balek kerja lambat pun tak pe beb.tapi sekarang, 4.45 tepat je memang mimpi la kan nak tengok muka aku kat office tu.seminit sebelum 4.45,aku dah terpacak kat depan pintu kaca ccm ni.apatah lagi bila dah 4.45 kan,memang missing in action arrr.tapi xpe.mak tersayang ada cakap,lepas seminggu berpuasa confirm masa berjalan dah laju dah.tup.tup.ehh,dah rayer arr.tapi itulah,nak tunggu seminggu pun entah berapa bijik baldi airmata aku tumpah sebab asyek nguap je.kalau kat umah mesti dah boleh dapat gelaran sleeping beauty oleh mak aku.*erk.beauty ke?*hohoho.tetibe rindu pulak kat mak tersayang.okeylah,dah penat aku bebel ni.bulan posa ni tenaga yang digunakan untuk bebel sangat berharga tahuk.

Notapalalutut: tadi tengahari,aku berjaya borong tiga pasang sandal dengan berharga rm11.sebab tu la tetiba je ada gambar kasut yang tertempek kat atas tu.tiga pasang beb.memang terbaek dari ladang.memang berekonomi betul bajet untuk beli sandal.naseb baek tadi saiz kecik dah takdak.kalau ikutkan hati aku,memang satu kedai aku mau borong.nanti nak bawak rombongan rumah pergi memborong sandal kat situ.berbaloi-baloi.heeee.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan